زیبایی و جوانسازی پوست با ازن تراپی

زیبایی و جوانسازی پوست با ازن تراپی

اوزون تراپی چیست؟ اوزن O3 گازی طبیعی متشکل از سه اتم اکسیژن است که لایه اوزن را تشکیل می‌دهد، لایه ازون در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید از زمین محافظت می‎کند ولی در حال حاظر با گسترش آلودگی های گلخانه ، این لایه سوراخ شده است اشعه ماوراءبنفش خورشید (مضر بدن) در بعضی نقاط وارد زمین میشود. گاز ازون بی‌رنگ است و بویی تند دارد.

اکسیژن مهمترین عنصر ازون

اکسیژن مهم‌ترین عنصر شیمیایی برای زنده ماندن انسان و حفظ سلامتی شان است. بدن می‌تواند هفته‌ها بدون غذا و روزها بدون آب زنده بماند، اما بدون اکسیژن چند دقیقه بیشتر زنده نمی‌ماند. تک‌تک سلول‌های بدن برای تولید انرژی، سم‌زدایی بدن و حفظ سلامت خود باید به طور مداوم اکسیژن دریافت کنند. هرگونه کاهش در اکسیژن‌ رسانی به بدن در اثر مشکلات تنفسی، حالت اندامی نامناسب، غذاهای فرآوری شده و آب بدون اکسیژن، سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی محیط یا مسمومیت با مونواکسید کربن عملکردهای حیاتی سلول‌های بدن را مختل می‌کند.

اوزن تراپی بدون تجویز پزشک خطرناک است

با وجود تبلیغاتی که در باره اوزن میشود با این حال بدون تجویز پزشک خطرناک است و خطر مرگ را در پی دارد. اوزن کاربردهای صنعتی زیادی دارد و در غلظت‌های بالاتر از ppm ۰/۱ اثر تخریبی شدیدی بر مخاط و اندام‌های تنفسی جانوران دارد ولی ازون در فضای نزدیک به زمین از مهم‌ترین آلاینده‌های هوا محسوب می‌شود.

زیبایی و جوانسازی با ازن تراپی

زیبایی و جوانسازی پوست با ازن تراپی
زیبایی و جوانسازی با ازن تراپی

ازن می تواند در درمان بیماری های مختلف بسته به فرم تجویزی پزشک (بین ۲۰ تا ۵۰ میکروگرم در میلی‌لیتر ) و دوز مصرفی استفاده شود. علاوه بر این ازن تراپی دارای اثرات ضد پیری، سم زدایی و لاغری است.

اوزن گازی است که زیبایی و سلامت طبیعی پوست را حفظ کرده و به آن باز می گرداند. اوزون درمانی اختلالات پوستی را پنهان نمی کند، بلکه با فعال کردن آن در انجام عملکردهای طبیعی خود، خود نوسازی پوست را تحریک می کند.

اوزون درمانی باید به عنوان یک روش مکمل، حمایتی و بازسازی کننده، کم خطر و اغلب همراه با درمان های پزشکی استاندارد در نظر گرفته شود.

در درمان با اوزن، تهیه یک برنامه درمانی مناسب برای فرد بیمار ، دوزهای تجویزی پزشک (بین ۲۰ تا ۵۰ میکروگرم در میلی‌لیتر)و استفاده از مواد مناسب مقاوم در برابر ازن بسیار مهم است.

اوزون تراپی در افزایش کیفیت زندگی در بسیاری از بیماری ها بسیار موثر است، اما هرگز نباید آن را به عنوان یک معجزه تلقی کرد.

ازن تراپی پوست چیست؟

ازن تراپی پوست یکی از روش‌های درمانی است که با استفاده از ازن و رادیکال‌های آن، عفونت‌ها و باکتری‌ها را برطرف می‌کند و به ترمیم و بهبود پوست کمک می‌کند. این روش درمانی علاوه بر این‌که بهبود مشکلات پوستی را درمان می‌کند، به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی، به سلامتی عمومی شما نیز کمک می‌کند.

تاثیر ازن تراپی بر پوست

زمانی که پوست با ازن مواجه شود، رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند که با باکتری‌ها و ویروس‌ها در مخاطره هستند و سبب نابودی آن‌ها می‌شوند. همچنین، این رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث بهبود علائم التهابی و آسیب‌هایی که برای پوست وجود دارد، مانند جای جوش، ترک‌ها و لکه‌های پوستی شوند.

روش های اوزن تراپی پوست

روش‌های مختلفی برای انجام ازن تراپی پوست وجود دارد، از جمله استفاده از دستگاه‌های خاص، جراحی، ماسک‌های پوستی و کرم‌هایی که حاوی ازن هستند. با این حال، برای استفاده از این روش درمانی باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای شما مشخص شود.

فواید اوزون تراپی پوست

ترکیبی از روش‌های مختلف درمانی مانند سم زدایی پوست، پاکسازی پوست ، اکسیژن رسانی به هموگلوبین و تقویت سیستم ایمنی، بهبود جریان خون، جذب مواد معدنی و عملکرد مناسب بدن، سفت کردن پوست و برطرف کردن سلولیت، خنثی سازی اسیدیته پوست و بدن، جلوگیری از ظاهر شدن علائم پیری، از بین بردن مشکلات رنگدانه‌های پوست در عرض چند ماه، از بین بردن منافذ باز پوست، بهبود آفتاب‌سوختگی، رطوبت‌رسانی به پوست، کمک به پاکسازی و سفیدی پوست، بهبود گردش خون در پوست و تسریع متابولیسم پوست، می‌تواند به بهبود و زیبایی پوست کمک کند. این روش‌ها در کنار هم به عنوان یک روش درمانی جامع مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به بهترین نتیجه درمانی برای پوست برسیم.

کاربرد اوزون تراپی پوست

اوزون تراپی برای ضد پیری و جوانسازی استفاده می شود. در افراد کاملا سالم؛ می توان از آن برای به تاخیر انداختن پیری، کسب انرژی و پیشگیری از بیماری ها استفاده کرد. همانطور که انرژی بدن را افزایش می دهد، انرژی مغز را نیز افزایش می دهد، حافظه را تقویت می کند. اوزون تراپی یک دوپینگ قوی برای جوانان، ورزشکاران یا افرادی است که دائماً از ذهن خود استفاده می کنند.

اوزون درمانی برای افراد میانسال و مسن

اوزون درمانی در افراد مسن کاملاً مؤثر است. با اوزن تراپی، خستگی روحی و جسمی کمتر احساس می شود. نه تنها جوانان و میانسالان، بلکه افراد مسن نیز به خوبی به اوزون درمانی پاسخ می دهند. این درمان علاوه بر تمام مزایای بالینی خود، استفاده بهتر از اکسیژن توسط بافت ها را فراهم می کند، سیستم ایمنی را فعال می کند، آنتی اکسیدان های خود بدن و سلول هایی را که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، فعال می کند. اثرات مثبتی بر اختلالات گردش خون در مغز دارد. علاوه بر اینها، ازن درمانی برای بهبود کیفیت زندگی استفاده می شود.

کند کردن پیری با ازون

دلیل اینکه ما سلامت خود را از دست می دهیم، بیشتر مواد زائد (رادیکال های آزاد) است که در طول عملکرد سلول تشکیل می شوند. وقتی اینها به مقدار و زمان کافی از بدن خارج نشوند به مواد مضر تبدیل می شوند. هدف از برنامه‌هایی که ما آن را ضد پیری می‌نامیم، کند کردن پیری تا حد ممکن و اطمینان از سلامت بدن و حفظ سلامت جسمی است. دستیابی به این اهداف با اوزون درمانی امکان پذیر است.

مزایای اوزن تراپی پزشکی

نبود اکسیژن کافی علت اصلی ابتلا به بیماری‌های گوناگونی نظیر آرتریت، ضعف سیستم ایمنی، خستگی مداوم، سرطان، آنفلوانزا و سرماخوردگی مکرر، میگرن و بی‌حالی است. وقتی بدن سرشار از اکسیژن فعال، یعنی اوزن می‌شود، این عارضه‌ها و سلامت عمومی بدن بهبود می‌یابد و میزان انرژی بدن افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

درمان بیماریها با اوزن

اوزون‌ تراپی یا اوزون‌ درمانی یک روش درمانی‌ است که جزء پزشکی جایگزین حساب می‌شود و در این روش درمانی برای بهبودی و درمانی بعضی از بیماری‌ها گاز یا مایع یا محلول ازون‌دار را از طریق خوراکی، تزریقی، پوستی وارد بدن بیمار می‌کنند.

ازون‌ تراپی یک روش درمانی جدید است که در آن از گاز ازونی که توسط دستگاه مخصوصی از اکسیژن به دست می‌آید، استفاده می‌شود. غلظت ازون پزشکی توسط پزشک تعیین می‌گردد این نوع از ازون دارای خواص مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهاب بودن، ضد درد بودن و اثرات ترمیمی آن اشاره کرد.

چگونه اوزون تراپی پوست را یاد بگیرید؟

دوره های مراقبت پوست و زیبایی فنی حرفه ای، اوزون تراپی پوست و مو را آموزش میدهد شما میتوانید در یک آموزشگاه آرایشگری که دوره مراقبت و پاکسازی پوست را آموزش میدهد میتوانید ثبت نام کرده و این دوره را اموزش ببینید.

دوره اوزون تراپی پوست فنی حرفه ای

کپی بردارای از مطالب سایت بدون لینک به منبع ، ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *